#aquiproubullying, una lluita en equip!

El Departament d'Ensenyament ha creat el nou programa d'innovació pedagògica #aquiproubullying. de prevenció, detecció i intervenció de l'assetjament entre iguals, en què hi podran participar tots els centres que imparteixin ensenyaments obligatoris durant el curs 2017-2018.

Els centres educatius
Tindran al seu abast formació, estratègies i recursos necessaris per elaborar un projecte de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament, amb la participació de tota la comunitat escolar, en especial de l’alumnat.
El programa té una durada de dos cursos. El primer inclourà les fases de formació i d’elaboració del projecte de centre, i el segon, les d’implementació i avaluació del projecte.
Els centres que hi vulguin participar hauran de disposar d’algun dels requisits següents: disposar de projecte o programa de convivència, de protocol propi de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament, o bé haver participat en projectes de convivència d’àmbit comunitari.
El Departament d’Ensenyament dotarà tots els centres seleccionats a través d’aquesta convocatòria amb els recursos següents:
- Formació, a través de la xarxa de centres del Programa #aquiproubullying, adreçada a representants de l’equip de referència.
- Assessorament per al desenvolupament del projecte i les activitats d'innovació.
- Orientacions i recursos per elaborar i implementar el projecte a través de l’espai Xtec #aquiproubullying.
Els centres interessats han de presentar una sol·licitud, signada pel director o directora del centre, juntament amb la documentació acreditativa del compliment dels requisits:
-De forma presencial, als serveis territorials corresponents o al Consorci d'Educació de Barcelona, o bé,
- Telemàticament, mitjançant la petició genèrica de la Seu electrònica de la Generalitat.

El termini de presentació de la sol·licitud finalitza el 19 de juny de 2017.

L’alumnat
El projecte cerca també la implicació de l’alumnat i el crida a tenir un paper protagonista per combatre el bullying i l’assetjament, mitjançant la creació dels “Equips guaites” per a l’educació secundària i els “Equips X la convivència”, per a primària.
Aquests equips, prèvia formació, tindran entre les seves funcions, prevenir i detectar possibles situacions d’assetjament en espais informals en què hi tenen poc accés els adults, com per exemple els patis, el gimnàs o el WhatsApp.
La formació prèvia consistirà en una sèrie de mòduls formatius: mòduls adreçats a l’alumnat, de 16 hores: -7 hores a 5è i 6è de primària, i 9 hores a 1r, 2n i 3r d’ESO-, i mòduls adreçats a les famílies -12 hores-.
Aquests mòduls contemplen els mateixos blocs de continguts que la formació als centres, per tant, famílies i alumnes treballaran els mateixos temes.
La finalitat de la formació és reforçar l’acció educativa i donar coherència i continuïtat entre allò que es fa al centre i el que es fa a casa. Els blocs de continguts, 6 en total, inclouen les temàtiques següents: aproximació al concepte d’assetjament; competències socioemocionals; gestió positiva dels conflictes; detectar i aturar l’assetjament; ús segur de les xarxes socials, i detectar i aturar el ciberassetjament.

Comentaris
Actualmente encara no hi ha comentaris, sigues el primer en fer-ne un!

Escriu el teu comentari:

=

Altres notícies

Altres notícies

Horaris de Nadal 2018

En aquestes dates tan assenyalades, l'equip de l'Oficina Jove de Calàbria us atendrem en el següent horari...

OFICINA JOVE DEL MARESME 14 Desembre 2018

Tallers segon trimestre Espai Gatassa

A continuació presentem els tallers que és duran a terme en el segon trimestre a l'espai Gatassa

Torna l'I-punt als IES!

L'I-punt! consisteix en un punt d'informació juvenil mòbil que atén les consultes dels joves dels instituts de la comarca. La finalitat és informar ...

OFICINA JOVE GARRAF 13 Desembre 2018

Beques Vulcanus 2019-2020: pràctiques professionals al Japó

Data límit de sol·licitud: 20 de gener de 2019

OFICINA JOVE GARRAF 13 Desembre 2018

Concurs ICIP de Hip-hop per la Pau 2019

Fins al 30 de gener de 2019